fredag, november 18, 2005

Den femte dagen: spekulationer om världsläget

nästa fredag faller bush. hur, avslöjas nästa söndag när alla som var här på fredagen fått veta först. och smält informationen. det tar två dagar ungefär.

när bush fallit kommer kay (pollak) att ta över. han har värvningsmöten på lorensbergteatern i göteborg den 22 november kl 13 och kl 19. det kostar 494 kr inkl moms att bli upptagen i hans parti. kan vi gå dit då niklas? jag kan representera sverige. susanne (osten) och åke (högberg) blir fredsjäklare. jag är ständig rådgivare och bodil (malmsten) min sekreterare. gunilla (witt) får vara dokumentförstörare och klippa orden i långa remsor som vi kokar i 5 minuter till dessert. de snygga midaircondobrudarna (lisa.lisen.flisa) tar ner pollaktonerna, med allomfattande kärlek och gemenskap, från himlen. niklas (rydén) får titta på. josé ska vara vår lilla sockerbit som vi snaskar och suger på till kaffet. allt kommer bli väldigt, väldigt bra. nästan alla får vara konstnärer och bli framgångsrika och berömda.

apropå det‚ såg ni janne under tedansen igår? hans långkalsonger. i velour. såg ni? jag visste det! jag har alltid rätt. han påstår att jag lider av återhållen ilska - gud va han projicerar. det märks att han inte känner mig än. och inte persbrandt heller. jag håller inte igen, jag exploderar i passgång.